پرورش افکار و قانون جذب

با پرورش افکار خود تمام آنچه را که میخواهید به زندگی خود جذب کنید.

پرورش افکار و قانون جذب

با پرورش افکار خود تمام آنچه را که میخواهید به زندگی خود جذب کنید.

  • ۰
  • ۰

تا حالا نشده که کسی با وردپرس آشنا شده باشد و در حین انجام کار دچار مشکلاتی نشد باشد. اما این محبوبیت باعث شده که استفاده از این سیستم مدیریت محتوا در کل دنیا رواج داشته باشد پس بنابراین اگر من و شما امروز دچار مشکلی در وردپرس شده باشیم قطعا قبلا کسی دیگری هم دچار این مشکل شده است.

رفع مشکلات وردپرس

رفع مشکلات سایت وردپرسی

امروز میخواهیم یک راهنمایی قدم به قدم برای رفع مشکلات سایت وردپرسی شما انجام دهیم تا در صورت بروز مشکل چه برای سایت وردپرسی خود و چه برای مشتریان یا هر کسی که دچار چنین مشکلی است بتوانید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.

 

احتمالا در مورد خطا های ۴۰۴ و یا خطاهای ۵۰۰ یا شنیده اید یا قبلا به این موارد برخورد کرده اید.اما این مقاله ای که در حال حاضر مشغول خواندن آن هستید یکی از شایع ترین و متداول ترین مشکلاتی است که در وردپرس صورت میگیرد.بنابراین اگر با ما همراه باشید نتنها به حل این مشکل مسلط خواهید شد بلکه میتوانید حتی از این کسب درآمد کنید.

 

کسب درآمد؟

باور کنید جدی گفتم حتی کسب درآمد .مدتها پیش در مورد حل مسئله ای با یکی از قوی ترین وردپرس کاران ایران در حال صحبت بودم که نکته ای را با خنده گفت :
ایشان گفتند خدا را شکر بالاخره یک نفر بعد از مدت ها یک سوال سخت از من پرسید که نیاز هست بروم و کمی تحقیق کنم.گفتم چطور؟ ایشان گفتند ما هر روزه با تیکت هایی روبه رو میشویم که اینقدر متداول هستند که اصلا بررسیشان نمیکنیم و بعد از مدتی متوجه شدیم تعداد تیکت هایمان کم شده . بعد از بررسی های لازم متوجه شدیم یکی از وب سایت های تازه تاسیس مقدار ایکس تومان را از کاربران میگیرد که این مشکل را برطرف کند.

 

برای من که سال ها در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت بودم جالب بود گفتم میشود بگویید دقیقا مشکل آن افراد چه بوده؟

 

خودتان مشکلات سایتتان را حل کنید

بعد از توضیح ایشان و گفتن یک سری مشکلات متداول دیگه ای که خود افراد اگر یاد بگیرند چگونه این مسائل را حل کنند دیگر لازم نیست هزینه های زیادی رو متحمل بشوند.  تصمیم گرفتم که حتما در آینده ای نه چندان دور این مسائل و مشکلات را در وب سایت قرار دهم تا عزیزانی که وب سایت وردپرسی دارند در صورت بروز چنین مشکلاتی با خیالی آسوده نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند.

راه هایی ساده برای رفع مشکل

ما در این مقاله نمیتوانیم تمام مشکلات احتمالی را ذکر کنیم و برای همه آن ها یک راه کار تکراری را توضیح دهیم بلکه یک راهکار را توضیح میدهیم که همیشه کارساز میباشد و نیازی به توضیح اضافه نیست . خوشبختانه در تمام این سال ها خود من وقتی به مشکلی بر میخوردم از همین راهکار استفاده میکردم و شروع به دیباگ کردن سایت وردپرسی مد نظر میکردم.

 

 

نکته: قبل از انجام هر کاری لطفا از وب سایت خود یک بک آپ تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید سایتتان را به شکل اولیه برگردانید.اگر تهیه بک آپ را قبلا آموزش ندیده اید میتوانید بر روی آموزش بک آپ گیری وردپرس کلیک کنید.

 

 

۱-پلاگین های سایت را یکی یکی غیرفعال کنید.

در اکثر مواقع دلیل اصلی به وجود آمدن مشکلات در وب سایت وردپرسی شما ، همین پلاگین ها و افزونه های وردپرسی است که شما برای اضافه کردن امکانات جدید به سایت خود اضافه میکنید.شما با یکی یکی غیر فعال کردن پلاگین های وردپرسی خود میتوانید مشکل را پیدا کنید و بعد از غیرفعال کردن هر پلاگین یک بار سایت را رفرش کنید.تا متوجه شوید دقیقا کدام پلاگین با سایت شما دچار مشکل شده است.

#سوال :

چرا باید یک پلاگین برای سایت ما مشکل ایجاد کند؟

ببنید دوستان خود پلاگین هدفش برطرف کردن یک مشکل شما و ایجاد امکانات جدید در سایت شماست اما گاهی اوقات این پلاگین با نسخه وردپرس شما هماهنگ نیست.یا در پاره مواقع با یک پلاگین دیگر دچار مشکل میشود.در نسخه های قدیمی تر افزونه ووکامرس و افزونه edd اگر هر دو این افزونه ها را باهم روی سایت خود نصب میکردید دچار یک سری اختلالات و مشکلاتی میشدیم.که در نسخه های بعدی خیلی از این مشکلات برطرف شده.

 

اولین کار غیرفعال کردن افزونه هاست

با غیرفعال کردن اقدام کنید اما غالبا غیر ممکن است و باید از طریق پنل هاست خود اقدام کنید. اولین کاری که انجام میدهید غیرفعال کردن افزونه هاست اگر به ادمین وردپرس دسترسی دارید که از قسمت افزونه های نصب شده میتوانید نسل منیجر خود شود > مسیر را ادامه دهید تا به پوشه wp-content برسید وارد شوید و میتوانید پلاگین ها را یکی یکی به یک پوشه عقب تر هدایت کنید که اگر تعداد افزونه ها زیاد باشد قطعا خسته کنندست و شاید هم در آخر مشکل از افزونه ها نباشد.

 

سریع ترین راه ممکن برای تشخیص این مشکل

سریع ترین کار ممکن برای اینکه متوجه شوید مشکل از افزونه هاست یا نه این است که بر روی پوشه plugin کلید کنید و تغییر نام را بزنید و برای مثال plugin2 تغییر نام دهید.و بعد به صفحه اصلی سایت بروید و رفرش کنید.اگر مشکل شما حل شد یکی اینکه مشکل از قسمت پلاگین هاست .پس باید یکی یکی پلاگین ها را یا به یک پوشه عقب تر هدایت کنید یا همان جا نام پوشه را عوض کنید تا متوجه شوید کدام پلاگین در کار سایت شما اختلال ایجاد کرده است .

 

 

 

توضیحات تکمیلی: هدف در توضیحات تکمیلی این است که شیوه کار پلاگین ها را بدانید پس توصیه میکنم حتما مطالعه کنید

 

 

 

قابلیت توسعه وردپرس با دانش برنامه نویسی

وردپرس طوری برنامه نویسی شده که اگر کسی دانش برنامه نویسی داشته باشد بتواند آن را توسعه دهد و نسبت به کاری که میخواهد انجام دهد امکاناتی را به آن اضافه کند.بنابراین دو مورد را به هسته خود اضافه کرد یکی add-action(); بود که شما یک کار جدید را یا یک امکان جدید را برای وردپرس تعریف میکنید و وردپرس این را شناسایی میکند و به هسته مرکزی خود اضافه میکند و قسمت بعدی do_action(); است که ما به این امکان میگوییم بعد از اضافه شدن به وردپرس حالا اجرا شود این دو تابع اساس و پایه کار پلاگین های وردپرس هستند.و احتمالا الان متوجه شدید که در این میان امکان دارد با افزونه دیگری تداخل ایجاد کند.

 

۲-عوض کردن قالب وردپرس

رفع مشکلات سایت وردپرسی

در صورتی که در راه کار اول به جواب نرسیدید به سراغ قسمت دوم یعنی تغییر قالب میرویم.دوستان هر قالبی که برای وردپرس ایجاد شده بنا به یک سلیقه شخصی ایجاد و طراحی شده و قطعا هم نو برنامه نویسی و ساختار کد های آن ۱۰۰% نمیتوان گفت با وردپرس یکی است.بنابراین بروز مشکلات خیلی طبیعی است و اصلا جای نگرانی نیست بهترین کار ممکن این است که شما قالب سایت خود را به حالت پیش فرض تغییر دهید.در حالت پیش فرض وردپرس سه قالب در هسته خود نگهداری میکند که میتوانید به قسمت نمایش > و پوسته ها مراجعه کنید و نسبت به تغییر آن اقدام کنید.

رفع مشکلات در سایت

# سوال:

اگر دسترسی به قسمت ادمین نداشتم چه کار کنم؟ در ضمن اگر از طریق هاست هم نسب به حذف قالبم اقدام کنم وردپرس اروری به من میده که میگه قالب در دسترس نیست مثل شکل زیر اآن وقت چکار کنم؟

سوال خیلی خوبیست.شما وقتی قالب را از هاست حذف کنید و یا تغییر نام دهید یا به یک پوشه عقب تر هدایت کنید هنوز وردپرس بر روی قالب قبلی تمرکز دارد و کماکان تلاش میکند به آن قالب دسترسی پیدا کنه.اما نمیتواند چون ما این مسئله را ایجاد کردیم

 

 

اما الان به راحتی میتوانیم به قسمت ادمین سایت مراجعه کنیم و وارد پنل شویم و از آنجا نسبت به تغییر قالب اقدام کنیم.کاری که در حالت عادی و زمانی که دچار مشکل شویم شاید نتوانیم انجام دهیم.حالا قالب سایت را به حالت پیش فرض تغییردهید تا مشکلاتتان حل شود.اگر مشکلات حل شد احتمالا در فایل فانشن قالب یا فراخوانی فایلی دچار مشکل شده و اگر از قالب های پرمیوم استفاده کردید میتوانید به مترجم یا برنامه نویس قالب تیکت بزنید و او کار شما را درست میکند.

 

۳-تغییر آدرس پیوند های یکتا

رفع مشکلات سایت وردپرسی

اگه تا حالا مشکلتان حل نشده که احتمالا بالای ۹۰% مشکلات در همون دو مرحله قبل حل میشوند ما بازم راهکار داریم.حالا باید با تغییر پیوند های یکتای سایت این کار را تمام کنید.به قسمت تنظیمات وردپرس خود بروید و در قسمت پسوند های یکتا بر روی نام نوشته کلیک کنید و ذخیره تغییرات را کلیک کنید.

 

 

 

نکته: تجربه ثابت کرده که بهتره بعد از نام نوشته و ذخیره کردن یک بار برروی پیش فرض کلیک کنید و ذخیره را انجام دهید و مجددا نام نوشته را انتخاب کنید تا این عملیات به خوبی انجام شود و دچار مشکل نشود.

 

 

۴-حذف فایل htaccess سایت وردپرسی

رفع مشکلات سایت وردپرسی

و آخرین راهکار که امیدوارم در سه مرحله قبل مشکلاتان حل شده باشد حذف کردن فایل htaccess است.این فایل را باید از داخل هاست حذف کنید چرا که به طور معمول به آن دسترسی ندارید . وارد هاست شوید و از پوشه public_html میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. و بعد از حذف کردن مجددا وارد پنل مدیریت وردپرسی خود شوید و در بخش تنظیمات و پیوند های یکتا بر روی نوشته ها کلیک کنید و ذخیره را انجام دهید تا مجددا این فایل در هاست شما تولید و درست شود.

 

بازم داری دنبال راهکار میگردی؟ باور کن با همین ۴ مرحله کارت حل میشه ، فقط حتما قبل از انجام کار از وردپرس خو یه بک آپ بگیر

  • ۹۸/۱۲/۱۹
  • نگین حبیب زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی