پرورش افکار و قانون جذب

با پرورش افکار خود تمام آنچه را که میخواهید به زندگی خود جذب کنید.

پرورش افکار و قانون جذب

با پرورش افکار خود تمام آنچه را که میخواهید به زندگی خود جذب کنید.

  • ۰
  • ۰

UTM چیست و چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟ چرا متخصصین سئو و بازاریابی اینترنتی برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی از UTM استفاده میکنند ، علت استفاده UTM چیست؟ ، پاسخ تمامی سئوالات در مقاله UTM چیست و چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟ با ما در ادامه همراه باشید. 

utm چیست؟
UTM چیست؟

UTM نمایش اختصاری عبارت Urchin Tracking Module، که به معنای “ماژول ردیابی کردن اورچین” است. Urchin در ابتدا یک نرم افزار تجزیه و تحلیل وب‌سایت بود که توسط شرکت نرم‌افزاری اورچین طراحی شده بود. این شرکت در سال 2005 توسط شرکت گوگل خریداری شد. شرکت گوگل از نام Urchin به عنوان آیتمی برای بررسی کردن و تحلیل ورودی وب‌سایت‌ها استفاده کرد و UTM را به عنوان نام کلی این فعالیت انتخاب کرد.

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و شرکت‌‌هایی که فروش آنلاین دارند؛ برای تبلیغات از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند. این افراد برای اینکه بدانند در هر وب‌سایت چه میزان بازدید کننده داشته‌اند و تاثیر کدام وب‌سایت بر میزان فروششان بیشتر بوده است؛ از سرویس‌هایی نظیر گوگل آنالیتیکس و… استفاده می‌کنند. UTM کدی است که در انتهای آدرس URL یک صفحه، که می‌خواهیم آمار ورودی به آن را به دست بیاوریم، قرار می‌گیرد. سپس این کد اطلاعاتی را در اختیار گوگل آنالیتیکس وسایر ابزارهای آماری قرار می‌دهد. سپس اطلاعات جمع آوری شده را در قالب یک گزارش، در اختیار مدیران وب‌سایت‌ها قرار می‌دهد.

کاربردهای UTM

این آیتم کاربردهای زیادی دارد و به کمک مدیران وب‌سایت‌ها آماده است تا بتوانند ورودی وب‌سایت‌های خود را تحلیل کنند. فرض کنید که شما تصمیم گرفته‌اید که با تبلیغات در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، میزان فروش خود را افزایش دهید، بعد از مدتی متوجه می‌شوید که این تبلیغات اثربخش بوده و شما موفق شده‌اید میزان فروش خود را بالا ببرید. اما در ماه‌های آتی بودجه‌ی کافی برای تبلیغات گسترده در اختیار ندارید؛ با تحلیل داده‌هایی که با کمک لینک‌های UTM جمع‌آوری شده‌اند شما می‌توانید انجام داده‌اید متوجه شوید که ورودی‌ها بیشتر از کدام وب‌سایت‌ها بوده است. پس به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که برای ادامه‌ی تبلیغات در کدام وب‌سایت‌ها باید سرمایه‌گذاری کنید.

لینک UTM چه اطلاعاتی به ما می‌دهد؟

در زیر به طور خلاصه بیان کردیم که از طریق این لینک‌ها چه اطلاعاتی را می‌توان کسب می‌شود:

• نشان می‌دهد که کاربران از چه وب‌سایت‌هایی لینک شما را دیده‌اند و به وب‌سایت شما رسیده‌اند.
• با استفاده از آن می‌توانید کاربران تازه وارد را از کاربران قدیمی تفکیک کنید.
• این امکان را ایجاد می‌کند که کاربر واقعی را از ربات‌‌ها تشخیص دهید.
• میزان کلیک‌ها را برای شما نمایش می‌دهد.
• مدت زمان حضور هر کاربر را در وب‌سایتتان، به شما نشان می‌دهد.
• شما از اینکه هر کاربر، بعد از ورود، چه صفحاتی را در وب‌سایت شما بازدید کرده اطلاع می‌یابید.

پارامترهای UTM چیست؟

هر UTM از 5 پارامتر تشکیل شده است. که هر کدام معنای خاصی زا دارند. در ادامه این 5 پارامتر را معرفی می‌کنیم. استفاده برخی از این پارامترها اجباری است و برخی دیگر اختیاری است.

utm_source: این پارامتر نشان می‌دهد که ترافیکی که دریافت کرده‌ایم بیشتر از کدام وب‌سایت‌ها بوده است.
utm_medium: این پارامتر به صورت دقیق‌تر نشان می‌دهد که ورودی از چه کجا صورت گرفته است.
utm-campain: این پارامتر بیانگر این است که، ورودی‌های سایت متعلق به کدام کمپین تبلیغاتی بوده است.
utm_term: این پارامتر زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌خواهیم بدانیم، کاربران با استفاده از چه کلید واژ‌هایی به سایت شما وارد شده‌اند
utm_content: ابن پارامتر به ما این آمار را می‌دهد که تبلیغات ما از قسمت هدر سایت بیشتر کلیک خورده است یا در قسمت‌های کناری سایت بازدید بیشتری داشته است.

  • ۹۸/۱۲/۱۷
  • نگین حبیب زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی