پرورش افکار و قانون جذب

با پرورش افکار خود تمام آنچه را که میخواهید به زندگی خود جذب کنید.

پرورش افکار و قانون جذب

با پرورش افکار خود تمام آنچه را که میخواهید به زندگی خود جذب کنید.

  • ۰
  • ۰

افزایش سرعت وب سایت امروزه یکی از مهم ترین فاکتورهای گوگل شده است ، به طوری که به صورت رسمی اعلام کرده سایت هایی که سرعت بارگزاری پایینی دارند در رتبه های پایین تری قرار خواهند گرفت.

 

اگر سایتتان سریع نیست بهتره به فکر چاره ای باشی ، چون کاربر بیش از ۵ ثانیه منتظر نمیمونه.

 

افزایش سرعت وب سایت را جدی بگیرید تا کاربرانتان را از دست ندهید ، سلام و عرض ادب خدمت همه کاربران وب سایت کارسازشو . در این مقاله قصد داریم با معرفی ۵ روش به شما آموزش دهیم که چطور سرعت وب سایت خود را بالا ببرید تا کاربرانتان را بخاطر کند بودن وب سایتتان از دست ندهید.به طور میانگین هر کاربر تنها ۵ ثانیه صبر میکند تا وب سایت شما لود شود و در صورتی که سرعت وب سایت شما پایین باشد قطعا با خروج کاربرانتان همراه خواهید بود.اگر بیش از چندین ماه است که وب سایتتان را راه اندازی کرده اید حتما به این فکر نکردید که چقدر از کاربران وب سایتتان بخاطر سرعت پایین سایت از ادامه لود شدن منصرف شده و به سراغ وب سایت های دیگر رفته اند.

رقیب های زیادی دارید

 

رقیب های خود را جدی بگیرید تا در رقابت عقب نمانید.


شاید یک زمانی کاربر مجبور بود که هر طور شده منتظر بماند تا سایت لود شود ولو اینکه برود یه قهوه درست کند و بنوشد تا سایت لود شود ، چون در گذشته منابع فارسی محدود و کم بود اما امروزه در هر حوزه کاری بنا به تحقیق و بررسی های عملی و بودن در کنار کسب و کار های مختلف به طور میانگین هر کسب و کار تحت وب حدودا ۵۰۰ رقیب دارد.این یعنی اینکه اگر شما به اندازه کافی خوب نبودید انتخاب های زیادی برای کاربران هست تا از میان آنها یکی را انتخاب کنند.

 

پس جای هیچگونه خطایی نیست. در ادامه این آموزش ما ۵ روش را به شما معرفی میکنیم که بسیار ساده ولی حیاطی میباشند.پس حتما در انجام دادن آنها دقت کافی داشته باشید اما در طی هفته های آینده مقالات دیگری در حوزه بهینه سازی سایت قطعا نشر خواهیم داد. بر همین اساس میتوانید از دسته بندی سایت به قسمت بهینه سازی وب سایت بروید و مطالبی که در بهینه کردن وب سایت برای شما مفید است را مطالعه کنید.

 

۱-انتخاب یک هاست مناسب

شما اگر بهترین وسیله های منزل از مبلمان تا…..که بهترین اجناس بازار ، و بی رقیب هستند را برای خانه و خانواده خود تهیه کنید.که هر کدام چندین میلیون تومان برای شما هزینه داشت آیا این وسایل و خانواده خود را در یک چادر قرار خواهید داد؟ برای زندگی و استفاده خانواده و همراهانتان را هم در این چادر ببرید و به نوعی زندگی شما در این چادر باشد؟ به شما نمی گویند که شما بجای خریدن بهترین وسیله های بازار یه خونه مناسب و شیک برای خانواده ات حداقل رهن میکردی؟ قطعا از نظر همه ما این کار اشتباهست. ما ماشین لباس شویی تمام اتوماتیک ۱۵ میلیونی را داخل چادر نمیبریم.نه برای اینکه شاید برق کشی نباشد نه.بخاطر اینکه برای بهتر کار کردنش فضا و امکانات خود را میخواهد.

اما در دنیا کسب و کار دقیقا این همان کاری است که بارها در مشاوره ها و حضور داشتن در کنار صاحبان کسب و کار دیده ام.برای مثال یکی از برند های برتر در حوزه فروش وسایل منزل که همین مثالی که برای شما زدم برای ایشان نیز زدم و فقط با همین یک مثال قانع شد. و نیازی به ۲ ساعت صحبت تخصصی که قبل از من خیلی ها با وی حرف زدن را نداشت.

هزینه های نامناسب در راه اندازی وب سایت

ایشان چندسال پیش برای برنامه نویسی وب سایت بیش از ۵ میلیون تومان هزینه کرده بود اما قیمت هاستی که تهیه کرده بود سالانه ۶۰ هزار تومان بود. قطعا هاستی که هزینه آن ۶۰ هزار تومان سالانه است در افزایش سرعت وب سایت شما بسیار ضعیف عمل خواهد کرد.افزایش سرعت سایت موضوعی است که اگر از آن غافل شویم قطعا کاربران خود را از دست خواهیم داد.

سروری که بر روی خود در هر قسمتش بیش از ۱۵۰ تا ۵۰۰ وب سایت هاست شده اند قطعا این سرور هر چقدر هم قوی باشد بالاخره باید منابع خود را ما بین این تعداد وب سایت تقسیم کند.حالا فرض کنید هر وب سایت ۱۰۰ کاربر همزمان داشته باشد و ضرب در ۵۰۰ که تعداد کل وب سایت هاس یعنی همزمان بیش از ۵۰ هزار درخواست برای این هاست ارسال میشود قطعا بدون هیچ شکی سایت از دسترس خارج خواهد شد. پس لطفا در انتخاب هاست خود دقت کنید.

اگر صرفا جهت تست و نمونه سازی است لازم نیست هزینه های بالایی انجام دهید اما در صورتی که هدف شما راه اندازی یک کسب و کار است حتما در انتخاب اینکه بهترین وسیله های خود را در یک چادر ببرید و در انجا زندگی کنید و یا یک خونه شیک تهیه کنید دقت داشته باشید.

هاست مخصوص سیستم مدیریت محتوا

و در نهایت این نکته را درنظر داشته باشید که برای سیستم های مدیریت محتوا از جمله وردپرس ، جوملا ، دروپال و….  هاست های مخصوصی تهیه و راه اندازی شده که با یک سرچ ساده میتوانید از این سرویس ها استفاده کنید.سیستم مدیریت محتوای وردپرس ویژگی های خاصی دارد که اگر هاستی که وظیفه میزبانی را بر عهده دارد از این ویژگی ها به درستی پشتیبانی نکند قطعا وردپرس شما با مشکلاتی روبه رو خواهد شد.

 

۲-انتخاب قالب مناسب جهت افزایش سرعت سایت

متاسفانه دیده شده که در قسمت پنل مدیریت وب سایت همزمان بیش از ۵ قالب آپلود شده و بعد از اینکه از مدیر وب سایت میپرسیم چرا این تعداد قالب را آپلود کردید جواب میدهند که میخواهم تنوعی از قالب را برای کاربرانم ایجاد کنم و هر هفته یکی را فعال کنم.قطعا در مقاله ای یا ویدئویی اختصاصی توضیح خواهیم داد که عوض کردن پشت سر هم قالب سایت چه مشکلاتی را از نظر گوگل برای شما ایجاد خواهد کرد و چه مسائل روانشناسی و بی اعتماد کاربر برای شما به وجود خواهد آورد.

از این موارد که بگذریم بازم متاسفانه از قالب های استاندارد استفاده نمیکنند.قالب هایی که قالبا کد های مخرب در آنها وجود دارد و باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی خواهد شد که عموم این مشکلات را پس از بهم ریختن کامل وب سایت مشاهده خواهید کرد. که آنجا باید به فکر رفع خطاهای به وجود آمده باشید که میتوانید مقاله راه کار گام به گام جهت برطرف کردن مشکلات سایت وردپرسی را مطالعه کنید.

با تهیه کردن قالب های مناسب از مارکت های مناسب که در طی هفته های بعد قالب های مناسب و با کیفیتی که تهیه کردیم آماده سازی میکنیم و بعد از تست دراختیار کاربران عزیز قرار خواهیم داد.

در حقیقت بعد از انتخاب یک هاست مناسب و خوب انتخاب یک قالب و پوسته وردپرسی بسیار در افزایش سرعت وب سایت موثر میباشد.(افزایش سرعت وب سایت برای شما باید خیلی مهم باشد.).یکی از نکات خوب تهیه قالب های استاندارد و بهینه این است که شما بعد از تهیه این موارد میتوانید دائم از اپدیت های بعدی که توسط برنامه نویس این قالب ارائه میشود بهره مند شوید و خیالتان راحت است که نگران مشکلات آینده نیستید.

 

۳-حذف یا غیرفعال کردن افزونه های غیرضروری درافزایش سرعت سایت موثر است

هر افزونه وردپرسی نقشی را در ارائه خدمات و امکانات به شخص نصب کننده ارائه میدهد که در پاره ای مواقع مدیر یک سایت بیش از ۲۰ مورد افزونه ای را بر روی سیستم خود نصب میکند و گاهی فقط برای تست کردن که این امکانات برای کار من مفید هست یا خیر.دوستان هر افزونه فیلدها و جداول مخصوص به خود را در وردپرس ایجاد میکنند که اگر این کار اصولی نباشد باعث شلوغی و تاخیر در ارسال داده ها خواهد شد.

و این مساله در دراز مدت باعث کندی دیتابیش خواهد شد.هر پلاگین فایل های مخصوص به خود را دارد و زمانی که قصد اجرا دارد قطعا برای بارگذاری هر کدام درخواست هایی باید برای سرور ارسال شود. پیشنهاد میکنیم همین حالا به قسمت پیشخوان وردپرس خود بروید و در قسمت افزونه پلاگین هایی که در حال حاضر استفاده نمیکنید یا کمترین استفاده را دارد غیر فعال و یا حذف کنید.

بهتر است افزونه هایی که استفاده نمیکنید را کامل حذف کنید و آنهایی را که کمتر استفاده دارد و در زمان هایی خاص استفاده دارد را غیرفعال نگه دارید.این راه کار خوبی است برای افزایش سرعت وب سایت ، حتما امتحان کنید.

 

۴-فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر

در آموزش ویدئویی نشان دادیم که چطور میتوانیم حجم تصاویر را به مقدار بسیار زیادی کاهش دهیم.پیشنهاد میکنم اگر اهل خواندن متن نیستید برای یاد گیری این قسمت به آموزش ویدئویی کاهش حجم تصاویر مراجعه کنید.اگر به هر دلیلی نمیتوانید به آموزشی که داده شده در قسمت ویدئوها عمل کنید ما افزونه اسماش را به شما معرفی میکنیم افزونه ای که به صورت اتوماتیک عکس هایی که در وب سایت قرار میدهید را بهینه میکند و کار شما را راحت میکند.

اما در صورت امکان سعی کنید برای انجام هرکاری از افزونه استفاده نکنید راهکار های زیادی وجود دارد تا شما به هدفی که دارید برسید.با کاهش حجم تصاویر به کار رفته ، در افزایش سرعت سایت خود اقدامی عملی داشته باشید

 

 

برای افزایش سرعت سایت سرمایه گذاری کنید تا کاربرانتان را از دست ندهید.

 

 

۵-استفاده از سی دی ان ها برای تحویل محتوا ها

قبل از اینکه بخوام بگم چرا باید از cdn استفاده کنید بهتر است برای آن دسته از افرادی که نمیدانند cdn چیست و چه نقشی در افزایش سرعت وب سایت دارد توضیح بدهیم.

 

معنی cdn یعنی شبکه تحویل محتواست

معنی cdn یعنی شبکه تحویل محتواست : به این معنا که یک سری سرور هایی در سراسر دنیا و در اکثر کشور ها چندیدن سرور وجود دارد که شما محتوایی از جمله عکس های و …..را در اختیار آنها قرار میدهید و اگر کسی مثلا در امریکا قصد داشت وارد سایت شما شود و سرور شما در ایران است.درس است که در بستر اینترنتی سرعت خیلی زیاد است اما درصورتی که محتوای شما زیاد باشد برای هر کدام باید درخواست هایی از طریق مرورگر کاربر ارسال شود و قطعا برای هر کدام هم نیاز به پردازش و ارسال و دریافت است.بنابراین توضیحات اگر سرور شما در شهر یا کشور این کاربر باشد قطعا سرعت تحویل محتوا برای آن خیلی سریعتر خواهد بود.

 

خب فک میکنم اطلاعات مقدماتی را دریافت کردید .برای اینکه از این امکانات استفاده کنید میتوانید وارد وب سایت کلودفلیر شوید و یک اکانت برای خود تهیه کنید و نیم سرورهای خود را از طریق پنلی که شرکت ارائه دهنده هاست دراختیار شما قرار داده عوض کنید و بر روی سرورهای کلود فلر قرار دهید تا محتوای شما بر روی این سرورها قرار گیرد

 

تمام اطلاعات شما در سرور قرار نمیگیرد

نکته مهم: دوستان فکر نکنید تمام اطلاعات شما بر روی این سرور ها قرار میگیرید از جمله فایل هایی که برای فروش گذاشته اید یا فایل های مهمتان نه همان چیزایی که قرار است به طور معمول کاربر به انها دسترسی داشته باشد و شما در سایت قرار داده اید را از طریق یک سرور نزدیک تر به آن تحویل میدهند شما با استفاده از این روش میتوانید در افزایش سرعت سایت خود اقدام کنید.

 

 

 

نکته : یکی از فاکتور های مهم از نظر گوگل برای رتبه گرفتن یک وب سایت سرعت بارگذاری آن است.

 

ما سعی میکنم در آینده موضوعات ساده دیگری که برای افزایش سرعت وب سایت مهم هستند را در قالب آموزش های ویدوئی و متنی برای شما دوستان و همراهان گرامی ارائه دهیم تا با افزایش سرعت وب سایت خود و مشتریانتان رضایت خاطر را به همراه داشته باشید.

  • ۹۸/۱۲/۱۹
  • نگین حبیب زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی