پرورش افکار و قانون جذب

با پرورش افکار خود تمام آنچه را که میخواهید به زندگی خود جذب کنید.

پرورش افکار و قانون جذب

با پرورش افکار خود تمام آنچه را که میخواهید به زندگی خود جذب کنید.

  • ۰
  • ۰

بازاریابی محتوا چیست؟

تولید و انتشار مطالب مفید و مرتبط، برای جذب بازار هدف، بازاریابی محتوا نام دارد. هدف بازاریابی محتوا آن است که مخاطب با استفاده از مطالب رایگان، اعتماد و علاقه بیشتری به کسب‌وکار شما پیدا کند و در نهایت از شما خرید کند. بازاریابی محتوا برای تمام کسب‌و‌کارها قابل استفاده است. شما توسط بازاریابی محتوا به مخاطبان نشان می‌دهید متخصص هستید و می‌خواهید به خریداران کمک کنید تا با دانش بیشتر درست تصمیم بگیرند. شما با بازاریابی محتوا به یک مشاور حرفه‌ای تبدیل می‌شوید به دیگران مشاوره می‌دهید تا بهترین خرید ممکن را انجام دهند.

بازاریابی محتوا

فرض کنیم کارتان فروش گل و گیاه است. شما می‌توانید فیلم‌های کوتاهی درباره نگهداری از گل‌ و گیاه تولید کنید. می‌توانید سوالات رایج دارندگان گلدان در آپارتمان‌ را پاسخ دهید حتی می‌توانید کتابی الکترونیکی درست کنید و انواع گل‌ها و گیاهان آپارتمانی را معرفی کنید. همچنین می‌توانید آموزش‌های درباره تزئین خانه با گل و گیاه بدهید. سپس این محتواها را به کمک رسانه‌های اجتماعی، سایت، مجلات و … منتشر کنید.

 

مخاطبان شما زمانی از محصولات و خدمات شما استفاده میکنند که متخصص بودن شما را در زمینه مربوطه ببینند

مزایای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوایی مزایای بسیار زیادی دارد همین دلیل هم باعث شده که مدیران سایت و صاحبان کسب و کار اینترنتی به این موضوع بسیار اهمیت دهند و بخشی از استراتژی بازاریابی خود را روی بازاریابی محتوایی متمرکز کنند با بررسی هایی که انجام شده میتوان به طور کلی مزایای بازاریابی محتوا را به چند قسمت کلی تقسیم کرد.

بازاریابی محتوایی چیست؟
تبلیغات و بازاریابی در محصول

1- اولین مزیت بازاریابی محتوا کاهش هزینه های تبلیغات و بازاریابی است به این شکل که ما با تولید محتوا می توانیم از موتورهای جستجوگر مثل گوگل بازدید کننده های زیادی را به سمت سایت خود یا صفحه ای از صفحات وب سایت خود هدایت کنیم و شاید تمام هزینه ای که برای ما ایجاد کنند زمانی است که برای نوشتن یک مقاله یا درست کردن یک صفحه از صفحات وب سایت باید سرد کنیم.

برندینگ و برندسازی در بازاریابی

2- دومین مزیتی که می توان برای بازاریابی محتوا قائل شد. موضوع برندینگ و برندسازی کسب و کار مورد نظر می باشد وب سایت یا کسب و کار آنلاین ای که دائم نیازها و مشکلات کاربران خود را از طریق یک محتوا که می تواند یک مقاله باشد یا یک پادکست یا حتی یک ویدئو باشد در ذهن مخاطب ارزش های فراوانی را ایجاد می کند و این حس را در مخاطب به وجود می آورد که تمام نیازهای من در این وبسایت برطرف خواهد شد و نیازی به وبسایت دیگر ندارم.

بازاریابی محتوایی مزایای بسیار زیادی دارد که هر شخص بسته به نیاز خود می تواند از آن استفاده کند تا هم هزینه کمتری برای تبلیغات پرداخت کند و همچنین باعث بهبود کسب و کار آنلاین در موتورهای جستجو شود.

آموزش بازاریابی محتوا

در بازاریابی محتوا مهمترین نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد آسان کردن فرآیند انتقال دانش به کاربر مورد نظر یا کاربران مورد نظر می‌باشد برای مثال فرض کنید شما یک مدرس برنامه نویسی هستید و قصد دارید یک دوره آموزشی برای اصول برنامه نویسی یا برای یک زبان خاص برنامه نویسی تهیه کنید و به عنوان یک محصول آن را به فروش برسانید مادر بالا اشاره کردیم که مهمترین موضوع برای بازاریابی محتوا یا هدف نهایی ما فروش محصولات یا خدمات خود به کاربران در سطح وب هست.

بازاریابی

این شخص یا شما که به عنوان یک متخصص برنامه نویسی هستید قصد دارید محصول آموزشی خود را به فروش برسانید ، مهمترین نکته‌ای که شما باید در بازاریابی محتوا و بازاریابی این محصول انجام دهید این است که شما با تولید یک سری مقالات آموزشی یا پادکست و یا حتی محتوای ویدئویی به کاربر نهایی خود که مخاطب شما می باشند نحوه تدریس و قدرت ارائه را نشان دهید.

گاهی لازم است که در صفحه محصول چند ویدئو از نمونه ویدیوهای نهایی را ارائه دهید گاهی هم لازم است برای این محصول چند مقاله کامل و جامع بنویسید تا کاربر ها از طریق آن مقاله با وب سایت شما آشنا شوند و یک مشکل آنها در مقاله مورد نظر حل شود تا این حس در کاربر مورد نظر به وجود بیاید که این شخص یا این وبسایت می تواند به من در رسیدن به هدف خود کمک کند حالا اگر هدف این شخص برنامه نویس شدن یا یک برنامه نویس حرفه ای شدن باشد و به اندازه کافی شما در مقالات خود و صفحه محصول مورد نظر اطلاعات کافی به کاربر داده باشید قطعاً این کار بر میل و رغبت به خرید خواهد داشت.

بازاریابی آنلاین

نکات بازاریابی محتوا

در بازاریابی محتوا به چند مورد بسیار مهم باید توجه کنید تا اثربخشی مطلب شما یا آموزش شما به حداکثر ممکن برسد ، خیلی‌ها بر این باور هستند که نباید اطلاعات بسیار زیادی در اختیار کاربر ها قرار دهند چرا که کاربری که اطلاعات کامل و جامع دریافت می کند هیچ نیازی به محصولات و خدمات ما پیدا نمی کند. اما خود این یک تفکر کاملاً اشتباه است کاربر زمانی متوجه می شود که شما می توانید مشکلات آموزشی یا مشکلات کاری آن را برطرف کنید که به طور کامل موارد بسیار مهم را از سمت شما حل شده ببیند.

پس تا جایی که می‌توانید اطلاعات کامل و جامع در حوزه کاری خود یا در حوزه‌ای که قصد بازاریابی آن را دارید ارائه کنید و از گفتن اطلاعات مهم نترسید وقتی کاربری در یک مقاله عادی نه تنها مشکل خود را حل شده ببیند بلکه چندین راهکار مهم برای برطرف کردن مشکلات احتمالی ببیند احتمال این که این کاربر سایر صفحات سایت شما را مشاهده کند زیاد می باشد یا حتی صفحات مورد نظر را به عنوان بوکمارک به مرورگر خود اضافه کند و در بهترین حالت ممکن از محصولات و خدمات شما استفاده کند و آن را نیز به دیگران توصیه کند و این تمام چیزی است که مدیران و صاحبان کسب و کار اینترنتی به دنبال آن هستند پس در بازاریابی محتوا باید به کاربر مورد نظر اطلاعات کافی دهیم.

 

خیلی ها باور اشتباهی درباره بازاریابی محتوا دارند .. شما جز آن دسته از افراد نباشید

اهداف نهایی بازاریابی محتوا محور

با توجه به اینکه عملیات بازاریابی در کسب و کار اینترنتی بسیار پیچیده‌تر از گذشته دنبال می شود. و امروزه جذب مخاطب جدید و تبدیل کردن آن به مشتری بسیار سخت تر از گذشته شده دلیل آن هم چیزی نیست جز بالارفتن سطح انتظارات کاربران می بایست در انجام دادن هر کاری یک دلیل قانع کننده داشته باشیم تا وقت خود را تلف نکنیم برای بازاریابی محتوا نیز ما باید یک دلیل قانع کننده داشته باشیم تا تایم و زمان زیادی را برای تولید محتوای مورد نظر قرار دهیم یکی از مهمترین اهداف بازاریابی محتوا جذب مخاطب می باشد ، دومین هدف در بازاریابی محتوا معرفی کردن خدمات و محصولات به کاربری که وارد صفحات وب سایت ما شده ، سومین هدف از بازاریابی محتوا فروش خدمات و محصولات به کاربر مورد نظر می‌باشد.

  • ۹۸/۱۲/۱۷
  • نگین حبیب زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی